חסר תקדים: יו"ר יש עתיד הודיע על קיום פריימריז

פנחס בן זיו No Comments on חסר תקדים: יו"ר יש עתיד הודיע על קיום פריימריז

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר למצבו בסקרים וחשף כי יתקיימו בחירות לראשות המפלגה: "לא יהיה פריימריז לחברי הכנסת, תראו מה קורה בליכוד". במקביל, הודיע ח"כ רם בן ברק על כוונתו להתמודד מול לפיד בפריימריז

Israeli Prime Minister and leader of the Yesh Atid party Yair Lapid speaks to supporters as the results of the Israeli elections are announced, in Tel Aviv, on November 2, 2022. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** יש עתיד חברי מפלגה בחירות מדבר תוצאות בחירות יאיר לפיד ראש הממשלה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר יותר מעשור בהם שולט יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד במפלגתו ביד ברזל, הודיע הבוקר בראיון לניסים משעל וטל שלו ברדיו 103 על כוונתו לקיים פריימריז לראשות המפלגה עוד השנה. לדבריו: "כנראה עוד השנה יהיו בחירות לתפקיד יו"ר המפלגה. אני חושב שעל התפקיד שלי צריכים להיות פריימריז, לא לחברי כנסת, ואם אתם רוצים לדעת למה אני מציע שתעברו על חברי הכנסת של הליכוד. יהיה פריימריז על תפקיד יו"ר יש עתיד". מאז הקמת המפלגה, בינואר 2012, האריך לפיד את כהונתו כיו"ר המפלגה שלוש פעמים, מעבר לתקנון המקורי ששריין אותו בתפקידו לשתי קדנציות: ב-2014, ב-2016, בחשאי, וב-2019. הפעם האחרונה הבטיחה את כהונתו כיו"ר עד הבחירות לכנסת ה-25. חוקת המפליגה מעניקה ליו"ר שליטה בלתי מוגבלת בהנהגת המפלגה, ולא ניתן להדיחו.

במקביל, הודיע ח"כ רם בן ברק על כוונתו להתמודד מול לפיד בפריימריז. נזכיר את ח"כ עופר שלח, שהיה הקודם להודיע על התמודדות מול לפיד לפני מספר שנים. שלח היה הדמות הפופולרית והחזקה ביש עתיד אחרי לפיד, אבל בעקבות ההכרזה שלו לפיד הטיל עליו חרם, וחברי הכנסת התרחקו ממנו כדי לשמור על עתידם שלהם. שלח נאלץ לעזוב. בראיון שקיים אז, אמר שלח כי "לא רציתי לעזוב את יש עתיד, יהודי גירש יהודי".

לפני כשנתיים, כבר הודיעה המפלגה כי תקיים בחירות לתפקיד היו"ר. בסביבת לפיד העריכו לאורך כל הדרך כי איש מחברי המפלגה לא יגיש מועמדות לתפקיד. חברי הכנסת של המפלגה נשאלו אם בכוונתם להגיש מועמדות – והשיבו בשלילה. לאחר שאיש מלבד היו"ר המכהן, שר החוץ יאיר לפיד, לא הגיש מועמדות לתפקיד, בוטלו הבחירות. כעת, לאחר הכרזתו החדשה של לפיד, יהיה מעניין לעקוב אחר המועמדים ותוצאות הבחירות, אם יתקיימו.



0 תגובות